Mercatorjevih 75 let
Ko praznujemo 75 let Mercatorja, ne praznujemo le pomembne prelomnice v zgodovini slovenske trgovine, ampak tudi bogato dediščino skupnosti, kakovosti, zaupanja in zadovoljnih sosedov. Od skromnih začetkov do tega, da smo postali največji trgovec v Sloveniji – naša pot je bila vedno več kot zgolj posel.
Gre za soustvarjanje naših sosesk, kjer biti sosed nekaj pomeni. Pridružite se nam v praznovanju naše 75. obletnice, neštetih zgodb naših dragocenih uslužbencev in neprecenljivih strank. Skupaj še naprej gradimo prihodnost skrbnosti, trajnosti – in medsosedske pristnosti.
Hvala, ker skupaj z nami ustvarjate najboljšo sosesko.
75 LET - ENA SKUPNOST NAJBOLJŠIH SOSEDOV
Mercatorjeva zgodba se je začela daljnega leta 1949, ko še ni bil Mercator, je pa imel enako vizijo: svojim kupcem - svojim sosedom na prodajne police in domače mize prinesti najkvalitetnejše produkte. Vaš najboljši sosed ni bil le priča dolgi zgodovini, ampak tudi velik del napredka in pomemben del skupnosti, v kateri živi in raste z vami.
Popeljite se skozi zgodovino Mercatorja z nami in se ustavite pri pomembnejših prelomnicah. Katerih se spomnite?
4. marca 1949 je v Ljubljani bilo ustanovljeno trgovsko podjetje Živila z naborom štiridesetih živil: mast, olje, sladkor, sol, sardine, rum in paketi UNRA (Uprava ZN za pomoč in obnovo po vojni).
Ime "Mercator" je bilo izbrano na javnem razpisu, predlagatelj pa je bil Aco Burger iz Gospodarske zbornice. Mercator v latinščini pomeni “trgovec”.
20 avgusta 1953 je Mercator od države dobil pooblastilo za uvoz kave, čaja, riža, začimb, agrumov in maščob.
Na petek, 27. novembra 1959, se je v Kozolcu na Bavarskem dvoru v Ljubljani odprla prva Mercatorjeva samopostrežna trgovina v mestu.
Ob 75. obletnici se Mercator lahko pohvali z 21 sodobnimi samopostrežnimi bencinskimi servisi Maxen, ki so odprti 24 ur na dan, 7 dni na teden.
Mercator je v šestdesetih dobil sedanjo enotno celostno grafično podobo in logotip - veliki M.
Takrat so bile usklajene tudi uniforme Mercator uslužbencev - v znameniti belo-rdeči kombinaciji.
Ob novo zgrajenem Trgu republike je 23. novembra 1971 odprla vrata sodobna dvonadstropna veleblagovnica Maximarket.
Načrtoval jo je znameniti arhitekt Edvard Ravnikar, v prvih štirih dneh jo je obiskalo več kot 80 tisoč ljudi, večkrat pa jo je obiskal tudi takratni predsednik SFRJ, Josip Broz Tito.
Leta 1975 je direktor Mercatorja postal Miran Goslar, ki danes velja za “očeta sodobnega Mercatorja.” Podjetje je vodil do leta 1993, dolgo pred pojavom kartic zvestobe pa je imel vizijo o Piki.
Intervju z njim si lahko ogledate na M Soseski.
Prvi darilni bon v zgodovini se je pojavil leta 1932 v Združenem kraljestvu, Mercator pa je svoje uvedel novembra 1985.
Na voljo so bili v vrednostih 5.000 in 10.000 dinarjev, kar bi danes naneslo okrog 100 in 200 evrov.
Jeseni leta 1987 je Mercator ustanovil Klub M in uvedel Mercator kupone.
Lastnikom Klub Mercator kartice so tekle vsaj 70 % obresti, ki so jih lahko unovčili v najbližji poslovalnici z gotovino.
Mercatorjev logotip je od devetdesetih prepoznaven po rdečem kvadratu, znotraj katerega je sredinsko prepolovljena bela poševna črka M.
Tudi Mercatorjeva veleprodaja praznuje lepo okroglo obletnico: pred 30 leti se je odprla prva Cash & Carry prodajalna.
Na celotnem območju Slovenije zagotavljajo najširšo ponudbo izdelkov po konkurenčnih cenah za trgovce, franšizne kupce, javne ustanove ter gostince. Oskrbujejo tudi največje hotele in picerije. Leta 2024 veleprodaja oskrbuje več kot 140 franšiznih trgovin, 480 malih trgovcev in 5.200 gostinskih lokalov.
Julija 1998 je po dobrem letu od začetka gradnje svoja vrata odprl prvi Mercator center v Sloveniji - in sicer ob Šmarski cesti v Kopru.
Obsegal je več kot 12.500 kvadratnih metrov, ob njem pa so zgradili tudi garažno hišo s 600 parkirnimi mesti.
15. aprila 1999 je na spletni domeni mercator.si zaživela prva spletna trgovina v Sloveniji - le pet let po prvi spletni trgovini na svetu.
Letos tako svojih 25 let praznujejo Mercatorjeve trgovske znamke: Mizica, pogrni se, Zdravo življenje, Lumpi, Popolna nega in Ambient.
Klub Mercator je leta 1999 izdal prve modre in zelene Pika kartice. Danes, 25 let kasneje, so na voljo štiri različice: začasna rdeča, modra, zelena in zlata Pika kartica.
Slednja omogoča vse od zbiranja pik in takojšnjih popustov do nakupovanja na obroke, prioritetne obravnave in mesečno posebno ugodnost na izbran nakup.
Za primerjavo: ob ustanovitvi leta 1949 je bilo zaposlenih 36 ljudi, medtem ko je leta 2009 Mercatorjeva skupnost štela 21 tisoč zaposlenih.
V okviru projekta “Za tisoč obrazov sreče”, ki ga je Mercator začel leto prej, so leta 2000 donirali opremo sedmim centrom in ustanovam za varstvo in usposabljanje ljudi s posebnimi potrebami.
Med letoma 1999 in 2003 je tako Mercator samo zdravstvu namenil več kot milijon evrov.
Konec leta 2001 je Mercator začel s tradicionalno letno dobrodelno akcijo, v kateri je vsem 14 slovenskim porodnišnicam kupil oziroma pomagal pri nakupu novih ultrazvočnih naprav, kardiotokografov, porodnih postelj in drugih medicinskih aparatov in opreme v vrednosti 65 milijonov tolarjev (oziroma 270 tisoč evrov).
Mercator je s humanitarno akcijo "Odpri oči" leta 2003 Onkološkemu inštitutu podaril napravo Gamma Med Plus, namenjeno za zdravljenje nekaterih vrst raka, vredno 84 milijonov tolarjev (oziroma 350 tisoč evrov).
Prva poslovalnica Mercator M Tehnike je zaživela leta 2004, in sicer tam, kjer danes stoji sodoben Center tehnike in gradnje Črnuče.
Mercator je v sodelovanju z Zvezo prijateljev mladine Slovenije poleti 2004 predstavil načrt projekta Hiše zavetja, nujno potrebno dopolnitev mreže namestitev zunaj družine, namenjene otrokom, ki čakajo dodelitev v rejniško družino ali na posvojitev.
Mercator je v objekt vložil približno 90 milijonov tolarjev (oziroma dobrih 375 tisoč evrov).
Januarja 2007 je Mercator kot prvi trgovec v Sloveniji predstavil samopostrežno blagajno TikTak - in sicer v Hipermarketu Mercator centra Celje, kjer so odprli štiri takšne blagajne.
Mediji so pohvalili tehnološko naprednost naprave in dodali, da zelo kmalu noviteta prihaja tudi v Koper in Ljubljano.
Click & Collect, ki ga je Mercator uvedel leta 2013, je storitev, ki kupcem omogoča naročilo izdelkov v spletni trgovini in fizični prevzem na določenih lokacijah.
Sredi julija 2016 se odprejo vrata povsem prenovljenega in posodobljenega Mercator centra v Šiški.
Trgovski center je bil odprt leta 1999, prvič pa je bil prenovljen in razširjen leta 2007. Po drugi prenovi Mercator center Šiška ponuja 35.000 izdelkov, od tega 5.000 povsem novih.
Kot pri mnogih novostih nakupovalne izkušnje v Sloveniji je bil Mercator prvi, ki je pri nas in v regiji predstavil napredno nakupovanje s storitvijo M Sken (in mobilno verzijo M Sken Mobile).
Storitev poenostavi nakup z uporabo ročnega skenerja ali pametnega telefona, saj kupec izdelke skenira sproti med nakupom, plačilo pa hitro opravi na blagajni brez ponovnega skeniranja.
Mercator je prvi med trgovci razvil mobilno platformo Moj M. Glavni koncept aplikacije je bil prenesti vse ugodnosti Pika kartice na pametne telefone.
Letos je bila aplikacija povsem prenovljena, odslej pa ponuja izzive za nabiranje dodatnih pik, nakupovalne listke, dodatne popuste s funkcijo Moja izbira, zbrane katalog na enem mestu, in več.
The Institute of Grocery Distribution (IGD) je decembra 2016 Mercator Center Šiška uvrstila med najboljših petnajst trgovin na svetu, ki jih je treba v letu 2017 obiskati.
Na elitnem seznamu odličnosti je tako našla mesto med trgovinami kot so Sainsbury’s v Londonu, Carrefour Saint Marcel v Parizu in 365 by Whole Foods Market v Los Angelesu.
Maja 2018 je Mercator takrat še svežo aplikacijo Moj M nadgradil še v mobilno denarnico M Pay, ki omogoča uporabo Pika kartice na pametnem telefonu - ne glede na operacijski sistem.
Tako se je z aplikacijo dalo zbirati in unovčevati pike, kupovati na odlog in obroke, koristiti kupone ugodnosti ter brezstično plačevati s telefonom.
Oktobra 2019 je Mercator razkril povsem prenovljeno samopostrežno trgovino v veleblagovnici Maxi, ki so jo poimenovali Maxi Gourmet. Prenovljena trgovina je za 20 odstotkov večja in se razprostira na več kot 2.600 kvadratnih metrih. Maxi Gourmet je bil zasnovan kot trgovina za gurmane, ponaša pa se tudi s ponudbo ulične hrane, domačih jedi, kotičkom za suši, gurmansko picerijo in ribarnico.
Pod blagovno znamko Radi imamo domače so vključili več kot 1.200 izdelkov, ki jih dobavlja več kot 100 slovenskih dobaviteljev.
Decembra 2019 je Mercator na Kongresnem trgu v Ljubljani odprl prenovljeno trgovino, ki ponuja širok nabor izdelkov Minute, namenjenih “za s sabo,” ki predvsem ciljajo na tiste, ki na poti v službo ali šolo potrebujejo hiter zajtrk ali preprosto malico.
18 februarja 2021 je zaživela brezplačna spletna platforma z video vsebino M Soseska. Cilj M Soseske je združevanje zabavnih in izobraževalnih video vsebin, z interaktivnimi vsebinami pa je nastala edinstvena vsebinska videoplatforma, ustvarjena za ljubitelje kulinarike, zabave, ustvarjalnosti, športa in kulture.
M Soseska je regijski projekt, izjemno priljubljen pa je bil prvi pravi regijski talent šov na TikToku, MTikTok Dance Akademija. Projekt je dobil tudi zlato nagrado SOF 2021 v kategoriji Digitalne komunikacije in zlato nagrado WebSi 2021 v kategoriji Inovativni ustvarjalci prihodnosti.
Leta 2022 je Mercator z vzpostavitvijo sodobne platforme mi.Mercator poenotil komunikacijo med vsemi zaposlenimi, kar v praksi pomeni centralen kanal za enotno komuniciranje, dostop do uporabnih orodij, povezavo z drugimi internimi aplikacijami in digitalizacijo vseh zalednih procesov.
Digitalizacija poslovanja, ki je pomemben korak pri izboljšanju operativne učinkovitosti, je ena izmed mnogih Mercatorjevih pobud, da kot podjetje ostane korak pred vsemi.
S 1. februarjem 2024 je Mercator Pika lojalnostni program prenovljen in izboljšan. Na voljo so novi načini osvajanja pik z mesečnimi izzivi, še bolj je poudarjena povezanost Pika kartice z aplikacijo Moj M in akcijami, ki jih ta ponuja. Funkcija Moja izbira je novost, kjer uporabniki Pike izberejo 10 izdelkov, ki jih več tednov kupujejo za vsaj 20 % ugodneje.
Z nenehnim izpopolnjevanjem in širjenjem ponudbe Mercator še naprej krepi svojo vez s kupci, postavlja nove standarde in utrjuje svojo vlogo inovatorja v panogi.
Letos mineva tri četrt stoletja od začetkov najboljšega soseda.
Danes Mercator v Sloveniji zaposluje več kot 8 tisoč ljudi, na svojih policah ponuja več kot 40 tisoč vrst izdelkov, na leto pa se opravi 5 milijonov nakupov.
Slogan jubilejne kampanje je "Dober svet se začne z dobrimi sosedi," saj slavimo tudi soustvarjanje naših sosesk, kjer biti sosed nekaj pomeni.